Seminyak dag 2 (zondag 16 juli)

18 juli 2017 - Seminyak, Indonesië

In Seminyak verblijven we 2 nachten. Hier zijn we ook wel blij mee want het is een erg mooie stad om te zien. In de ochtend staat het ontbijt voor ons klaar, een verse juice met een omeletje of een yoghurtje met fruit. Erna de Tanah Lot Tempel bezichtigt. Dit is een zeetempel in Kuta. Super om van bovenaf te zien! Fotootje geschoten en door. Vandaag besloten we namelijk ook om een scooter te huren. Hele belevenis zo door het verkeer van Bali. Iedereen rijdt door elkaar heen. Mike gaat gelukkig al gauw mee met het verkeer, moet ook wel want anders kom je er niet tussen. Ik achterop en als we iemand passeren, toeteren we. Zo gaat dat hier. Met de scooter zijn we op weg gegaan naar nog een paar tempels, de wat onbekendere. Via de navi opgezocht en met de scooter erheen. Bij de eerste aangekomen meteen de poort opengemaakt om binnenin een kijkje te nemen, er kwam gelijk een Indonesische man op ons afgestapt. We mochten best de tempel bezoeken, maar niet zonder sarong. Helaas die hadden we nog niet gescoord, dus dan maar verder. Een andere tempel werd bewaakt door een hond, die begon te blaffen toen we dichterbij kwamen, dus dat werd hem ook niet. Overal zie je hier honden trouwens, lopen gewoon over straat en liggen ook letterlijk op straat.

Vandaag ook de Elephant Cave (olifantengrot) bezichtigt. Mooie natuur er omheen. Hier wel maar even een sarong gekocht, ik een rode, Mike een zwarte. Zelfde print. Matchen we ook nog ;-). De laatste tempel nog kunnen bezichtigen vlak voordat het donker wordt. Mooie tempels met mooie goude deuren.

Terugweg met scooter ging wat minder, we kwamen uiteindelijk op een autosnelweg uit waar alleen maar auto's mochten rijden. Haha. Dit merken we toen de politie met een rood lichtje op ons stond te zwaaien. Wilden nog naar het Hard Rock Café maar hebben dit maar bewaard voor de dag erna, zijn uiteindelijk bij een Japans restaurant gestopt, ook erg leuk en lekker.