De Gili's: Gili Air

28 juli 2017 - Gili Air, Indonesië

Vandaag gingen we van Gili Trawangan naar Gili Air. Weer met een boot, maar dan met een public ferry. Dit is een lokale boot die je van het ene Gili eiland naar het andere Gili eiland vaart. Je doet er dan een half uurtje over en betaalt er 1,50 voor! Dit krijg je bij ons nog niet eens voor een bus of treinkaartje. Deze boottocht vond ik erg chill, het was echt zo'n klein bootje waar je gewoon op de rand van de boot kon zitten en het water in kon kijken. Alleen het boeken van het ticket ging iets anders dan bij de Fast Boat. Om 9:00u en om 16:00u vertrekt de public ferry en je moet zelf opletten dat je op tijd bent want vol is vol. En dan kun je pas weer om 16:00u met de boot gaan. Dus op tijd daar zijn en de boot oprennen zo kun je het wel noemen haha. Wel een leuke ervaring. Alles goed gegaan en we komen aan op Gili Air. Net zo'n mooi eiland als Gili Trawangan en net zo'n mooi strand. Alleen een stuk minder toeristisch. Veel minder mensen dus echt een beetje een onbewoond eiland.

Hier hebben we echt heerlijk op van die zitzakken kunnen hangen en genieten van alles wat je voorbij ziet komen. Maar we hebben ook gesnorkeld vandaag. Ik vond dit super om eens mee te maken. Je hebt hier zo'n mooie kleine felgekleurde visjes!! Super echt.

Vandaag ook weer een fiets gehuurd en verder t mooie eiland verkent. Wij kunnen nog geen genoeg krijgen van de geweldige stranden, maar gaan morgen toch weer verder naar Lombok. En dit alweer met de public ferry. Deze hebben we weer rond een uur of 9:00. Tot gauw.. xxx