Uluwatu

28 juli 2017 - Uluwatu, Indonesië

Onze laatste dag op Bali is aangebroken. Vandaag gaan we nog doorbrengen in Uluwatu. We hebben hier een homestay bovenop de cliff van een berg. Uluwatu ligt namelijk heel hoog op de heuvels. Bij onze homestay hebben we ook een zwembad waarbij je dus uitkijkt vanaf enorme hoogte op de heuvels. Super mooi.

We hadden gelezen op internet dat we ook even een drankje moesten gaan doen bij de Single Finn Bar (deze ligt ook bovenop een cliff) waarbij je dus uitzicht hebt op de zee met enorm veel surfers. Schijnbaar is het strand van Uluwatu het beste strand on te surfen, de golven schijnen er echt geweldig te zijn. We hadden inderdaad mooi uitzicht vanuit de Single Finn Bar, met een verse kokosnoot erbij. Wel erg warm hier bovenop zo'n cliff in de volle zon.

In de namiddag zijn we nog richting de Uluwatu Tempel geweest, deze wilden we nog even bezichtigen. Wij vonden hem zelf wat tegenvallen, de tempel zelf dan. Het uitzicht er omheen was wel heel mooi, je kijkt dan dus weer uit vanaf enorme hoogte op de zee. Dus daar hebben we maar wat foto's van genomen. Er zou rond zonsondergang nog een Balinese dans zijn bij de tempel, helaas hebben we deze niet gezien. Wel een wild aapje die de bril van een oudere man door midden brak. Hier bij de Uluwatu tempel lopen veel wilde aapjes rond. Ook wel leuk om te zien, wel oppassen haha.

Verder is Uluwatu vooral heel leuk voor surfers. Het is een erg klein en rustig plaatsje.